Boka hembesök

Fyll i formuläret så återkommer vi!

Vi ringer upp dig!

Fyll i formuläret så ringer vi upp dig!

Kontakta oss

031-757 00 40

info@fixer.nu


Tak/Fasad

Janne Andreasson

070 - 830 69 34
janne@fixer.nu


VD

Magnus Hidetun

070 - 830 72 03
magnus@fixer.nu


Administration

Annelie Hidetun

070 - 935 86 00
ekonomi@fixer.nu



Kontaktformulär

Hemstäd

Hemstäd

Tänk att få komma hem och mötas av ett rent och nystädat kök, barnrum eller badrum?

 

Vi erbjuder ER hushållsnära tjänster såsom hemstädning, flyttstädning och fönsterputsning, med omnejd runtom i Göteborg.

Kontakta oss för ett kostnadsfritt hembesök, där vi tillsammans med er, går igenom vad vi kan hjälpa er med i hemmet. Städning utförs varje vecka, varannan vecka, månadsstäd eller storstädning.

Vi anpassar oss efter era behov och önskemål.

Se mer information om vad som ingår i städning längre ner på sidan.

Vi utför hemstädning i Torslanda, Hisingen, Öckerö, Hönö, Fotö, Hälsö, Knippla, Björkö-Bohus, Centrum, Mölndal, Mölnlycke, Lerum, Lindome, Kållered, Västra Frölunda, Långedrag, Kortedala.

Trygga händer hos Fixer, ett riktigt företag.

  • Företaget drivs som ett Aktiebolag
  • Kollektivavtal med Almega
  • Ansvarsförsäkring hos Länsförsäkringar
  • Sekretesspolicy
  • Miljödiplom
  • Kvalitetspolicy
  • Nyckelpolicy
  • Löner över kollektivavtal
  • Alla pratar svenska

Hemstäd/abonnemang

Följande information är till för dig som antingen funderar på, eller redan har, anlitat Fixer för vår städstjänst.

Det är vår förhoppning att du ska finna informationen behjälplig och att det ska leda till att du som kund blir nöjd.
I samband med ingånget avtal kommer du att få ta del av tre dokument; ”nyckelkvittens”, ”underlag för hemstäd” samt ett åsiktsformulär.

Nyckelkvittensen ingår som en del av vår säkerhetspolicy och de två sistnämnda, har med kvalitetssäkringen att göra. Vi ser det som vår viktigaste uppgift att kunna möta just dina behov. Därför vill vi gärna – tillsammans med dig – gå igenom vad du tycker är viktigt angående städningen av din bostad. Åsiktsformuläret är en förlängning av detta då vi önskar få en uppfattning av om det eventuellt är något vi kan göra annorlunda.

Tack för att du väljer Fixer!

Om Fixer

I dagens kravsamhälle är det betydelsefullt med en meningsfull fritid. Låt oss på Fixer hjälpa dig med att flytta fokus från städ och underhåll till det som utgör livskvalitet för just dig.
Fixer är ett professionellt företag i Göteborg som möter dagens behov av kunskap och kompetens inom följande affärsområden:

  • Hemstäd
  • Företagsstäd
  • Fönsterputs
  • Fasadtvätt
  • Altantvätt
  • Taktvätt

Vårt motto – ”Vi bevarar värden”, syftar till vikten av att systematiskt och miljövänligt underhålla sin egendom för att undvika onödiga kostnader längre fram. Vi har verktygen och kompetensen som krävs för att bevara värdet på ditt hus eller din lokal.

Kontaktperson: Ulrika , arbetsledare för städ.
Tel: 0707-77 40 15
E-post: stad@fixer.nu
Hemsida: www.fixer.nu

Pris

Bassumma: 215 kr/timma.

Prisexempel 1: städ varannan vecka, 4 timmar varje tillfälle, summa 8 timmar/månad = 1.720 kr.

Prisexempel 2: städ varje vecka 4 timmar varje tillfälle, summa 16 timmar = 3.440 kr.

Fönsterputsabonnemang som tillval kan förmånligt tecknas, kontakta oss för ytterligare info.

Observera att en serviceavgift på 90 kr/tillfälle tillkommer då material och restid ej faller under RUT-avdrag.

I ovan nämnda priser är RUT-avdrag inkluderat, RUT- avdrag ombesörjs av oss. Kund faktureras vid månadsslut.

Miljöpolicy

Vi bidrar till en hållbar miljöutveckling och som bevis på detta har Fixer blivit tilldelad ett miljödiplom av Svensk Miljöbas. Vägen fram till ett miljödiplom består bland annat i att:

  • Kartlägga verksamhetens miljöpåverkan
  • Planera och genomföra miljöförbättringar
  • Utbilda medarbetarna
  • Följa upp och förbättra miljöarbete

Fixers tjänster utförs med minsta möjliga miljöpåverkan. Detta säkerställs genom att:

  • Använda förbrukningsmaterial med miljöanpassade kemikalier
  • Följa gällande miljölagstiftning
  • Ständigt arbeta med att förebygga och reducera miljöpåverkan
  • Utbilda och vidareutbilda medarbetarnas kunskap inom området
  • Riskbedömning med handlingsplan kontinuerligt uppdateras

Fixer använder produkter som är miljömärkta och strävar även efter att i största möjliga mån använda redskap och maskiner med vedertagna miljömärkningar och som är återvinningsbara, t ex mikrofiberdukar. En skonsam teknik som vi med fördel använder utomhus är: ultraren vattenteknik. Att tvätta med ultrarent vatten innebär att inga kemikalier används, vilket är bra för både miljön och fasaden.

Säkerhetspolicy

Din trygghet är viktig för oss, därför har vi fasta säkerhetsrutiner för hur vi hanterar och förvarar dina uppgifter, nycklar, koder samt annan information som du delger oss.

Det blir en anställd på Fixer som tilldelas dig som kund, men för att du ska få din städning vid rätt tillfälle så kan det hända att det kommer en vikarie. All personal har dock samma instruktioner och rutiner vad gäller ditt hem.

Kvalitetspolicy

Att vara kund hos Fixer ska vara en trygg affär.

  • Vi har kollektivavtal och följer gällande lagar och avtal.
  • Vi har ansvarsförsäkring mot kund.
  • Vi är miljödiplomerade.
  • Vi har eget städmaterial.

Dessutom har vi en s.k. städgaranti som innebär att om du inte skulle vara nöjd med hur vi utfört städningen eller något moment av den, åtgärdar vi det självklart snarast. Vårt mål är att du skall vara nöjd.

I Fixers policy ingår ett genomarbetat kvalitetskoncept med heltäckande instruktioner och förhållningssätt för varje enskild kund. Konceptet är dokumenterat i arbetsinstruktioner för bolaget.
I korthet innebär kvalitetskonceptet:

  • Årlig utvärdering med samtliga kunder
  • Speciellt utvalt och för kundens utrymme anpassat städmaterial för säkerställande av miljökrav
  • Tillsyn via gruppsamordnare ingår kontinuerligt efter behov
  • Gruppledare finns tillgänglig hela uppdragstiden
  • Teoretisk och praktisk utbildning för nyanställda
  • Vidareutbildning vid fortsatt anställning
  • Sekretessavtal med all personal

Startstädning & storstädning

Varje nytt uppdrag med återkommande städning inleds med en grundlig storstädning. Detta görs för att börja på en hög kvalitetsnivå där ditt hem blir skinande rent från golv till tak. Startstädningen kan ta från 4 upp till 20 timmar beroende på bostadens yta. Dessutom rekommenderar vi alla våra kunder att beställa en storstädning 1-2 gånger per år för att hålla en hög renlighet även fortsättningsvis.

För bästa möjliga resultat, vill vi be dig om följande innan varje städtillfälle:

  • Plocka undan diverse föremål såsom: leksaker, kläder, tidningar samt disk så vi kan utnyttja timmarna till effektiv städning.
  • Förse gärna dina tunga möbler med möbeltassar så vi lätt kan flytta dem utan att det uppstår skador.

Nedan ingår normalt i startstädning och storstädning men om du har andra önskemål, ordnar vi givetvis det.

Samtliga rum

  • Dammsugning
  • Vädring av mattor
  • Våttorkning av golv
  • Våttorkning av golvsocklar, karmar, fönsterbrädor, dörrblad och övriga fria ytor samt bokhyllor mm.
  • Dammtorkning av lampor, prydnadssaker och tavlor
  • Putsning av speglar

Badrum

  • Rengöring av golv, väggar, dusch och badkar.
  • Rengöring av handfat och toalettstol.
  • Torkning av fria ytor, karmar samt utsidan/ovansidan av badrumsskåp.
  • Rengöring av eventuella vitvaror på utsidan.

Kök

  • Torkning av köksluckor samt ovanpå och utsida av köksskåp.
  • Rengöring av skåp där sophink förvaras.
  • Torkning av vitvaror, fläkt, spis, mikrovågsugn, diskbänk, köksbänkar, bord samt kakel.

Regelbunden städning

Det är du som tillsammans med oss kommer överens om vad som ska göras och prioriteras inom vald tidsram i ditt hem.

För bästa möjliga resultat, vill vi be dig om följande innan varje städtillfälle:

  • Plocka undan diverse föremål såsom; leksaker, kläder, tidningar samt disk så vi kan utnyttja timmarna till effektiv städning.
  • Förse gärna dina tunga möbler med möbeltassar så vi lätt kan flytta dem utan att det uppstår skador.

Normalt är det nedanstående moment som ingår i den återkommande städningen. Dock med vissa avvikelser beroende exempelvis på husets storlek i relation till vald tidsplan samt förutsättningar vad gäller punkterna ovan.

Samtliga rum

  • Dammsugning samt skurning eller torkning av alla golv, element, mattor, lister, karmar, fönsterbrädor.
  • Borttagning av fläckar på dörrar.
  • Torkning av alla fria ytor samt möbler.
  • Dammtorkning av tavlor, lampskärmar, prydnadssaker, TV samt dator.
  • Putsning av speglar och tömning av papperskorgar.
  • Dammsugning av soffor samt fåtöljer.

Badrum

  • Rengöring av golv, kakel, handfat, dusch, badkar och toalettstol.
  • Torkning utsida av badrumsskåp samt eventuella vitvaror och speglar.

Kök

  • Rengöring av kakel, fläkt, köks- samt diskbänk utvändigt.
  • Utvändig torkning av köksluckor och vitvaror.
  • Enkel rengöring av mikrovågsugn samt det skåp där sophink förvaras (undvik förvaring här)

Villkor

Av- eller ombokning
Ibland kan det uppstå situationer som leder till att du tvingas avboka en planerad hemstädning. Avbokning är kostnadsfritt fram till tre dagar innan bokat besök. Görs avbokning dagen innan, eller samma dag, kommer hela kostnaden för städtjänsten att debiteras.
Vid ombokning respektive avbokning, vänligen kontakta oss per telefon eller E-post.

Helgdag
På helgdagar utför vi inga hemstädningar. Infaller ditt återkommande städtillfälle på en helgdag, kommer vi att kontakta dig för att boka in en annan dag.

Kontakt

Om ni är intresserade eller har frågor kan ni kontakta oss, boka hembesök eller fylla i formuläret för att bli uppringd så hör vi av oss!